Opisy warsztatów
Warsztaty „Jak otworzyć bibliotekę na ludzi”
(prowadzi: Dagmara Sypniewska-Skwara, wicedyrektor MBP w Sopocie)
Ludzie są tam gdzie się coś dzieje!
Mamy Bibliotekę a więc NAJLEPSZE MIEJSCE, teraz potrzebny jest POMYSŁ KASA I PROMOCJA.
Zapraszam na spotkanie o tym, jak wymyślić, napisać, wygrać, zrealizować i rozliczyć dotację i nie poddawać się pomimo porażek.
- Gdzie szukać projektów/pieniędzy?
- Co najpierw regulamin czy pomysł?
- Trening czyni mistrza czyli PISZ i nie zniechęcaj się porażką.
- Jak pisać by nas przeczytano?
- Wygrana i co dalej.
- Jak prowadzić projekt, by nie zwariować i odnieść sukces.
- Promocja - chwalmy się!
- Razem łatwiej, kilka słów o partnerstwach.
- Odpowiem na Twoje pytanie - a jeżeli nie znam odpowiedzi, poszukamy jej razem.
Konwersatorium „Diagnozowanie potrzeb szkoleniowych kadr bibliotecznych – jako czynnik wzrostu jakości oferty bibliotek”
(prowadzi: Marcin Skrabka, właściciel goodbooks.pl)
Ludzie są największym kapitałem każdej biblioteki. W czasach dynamicznych inwestycji w rozwój infrastruktury bibliotek coraz ważniejsze staje się nowoczesne zarządzanie kompetencjami w organizacji tak aby zapewnić czytelnikom/użytkownikom coraz lepszą jakość oferty. Skuteczne diagnozowanie potrzeb ma się przyczynić do:
- likwidacji luk szkoleniowych czyli uzupełnienia braków w wiedzy i umiejętnościach kadry bibliotecznej
- większej skuteczności, efektywności i ekonomiczności (stosunek nakładów do rezultatów) prowadzonych przez biblioteki szkoleń tak aby przekładały się wzrost jakości oferty bibliotek.
Celem konwersatorium będzie m.in. omówienie problematyki i narzędzi do diagnozowania potrzeb szkoleniowych, ewaluowanie efektywności szkoleń w bibliotekach oraz przydatności tworzenia strategii szkoleniowych.
Warsztaty „Gamifikowanie literatury pięknej na smartfonach, czyli tchnąć ducha mobile w tradycyjne książki”
(prowadzi: Marcin Skrabka, właściciel goodbooks.pl) – ograniczona liczba miejsc na warsztatach.
Gamifikowanie literatury pięknej, wydarzeń oraz edukacji kulturalnej na smartfonach, czyli jak tchnąć ducha mobile w kulturę.
Celem warsztatów jest zapoznanie pracowników instytucji kultury (działy metodyczne, edukacji oraz marketingu) z praktycznymi sposobami gamifikowania działalności kulturalnej na urządzeniach mobilnych (iOS i Adroid) przy użyciu programu ActionTrack, fińskiej firmy Team Action Zone (www.taz.fi). Jest to rozwiązanie wykorzystywane w fińskiej edukacji, a służące do samodzielnego tworzenia i rozgrywania mobilnych gier miejskich, interaktywnych ścieżek zwiedzania oraz gamifikowania aktywności kulturalnych, edukacyjnych oraz promocyjnych.
W Polsce jako pierwsza gamifikacją książek zajęła się Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna w Gdańsku, która w maju 2016 r. zorganizowała Mobilną Grę Miejska pt. Znak czterech na podstawie opowiadania Artura Conan Doyla, którego bohaterem jest Sherlock Holmes.
Więcej informacji o gdańskim wydarzeniu :
https://web.facebook.com/events/1686966334899855/
www.wbpg.org.pl/aktualnosc/mobilna-gra-miejska
https://www.youtube.com/watch?v=O6dAyrloRNA
Design thinking, czyli jak nowocześnie projektować biblioteki
Co oznacza nowoczesne projektowanie? Co się kryje pod hasłem design thinking? Czy można zaprojektować doświadczenie? Po co stosować myślenie projektowe w projektowaniu biblioteki? W jaki sposób osoby pracujące i projektujące biblioteki mogą ze sobą dobrze współpracować?
Celem warsztatu będzie znalezienie odpowiedzi na te pytania. Poszukamy ich sięgając do naszego doświadczenia – w ćwiczeniach i dyskusji. Zastanowimy się, co się wydarzy, gdy wejdziemy w buty użytkowników naszych bibliotek. Jak może to zmienić sposób, w jaki na co dzień funkcjonujemy.