Kim jesteśmy?

Aktualności

W ramach OMGGS działają komisje tematyczne, które skupiają przedstawicieli poszczególnych gmin – członków stowarzyszenia. Misją komisji jest rozwiązywanie lokalnych problemów na poziomie metropolitalnym, kreowanie współpracy między samorządami i biurem OMGGS, a także realizacja strategii metropolii. Komisje zajmują się tworzeniem wspólnych polityk metropolitalnych, a także wypracowywaniem standardów postępowania w zakresie administracji publicznej, opiniowaniem zmian prawnych, realizacją wspólnych projektów inwestycyjnych, planistycznych, kulturalnych czy edukacyjnych.

 

Przy OMGGS działa pięć komisji tematycznych:

Komisja ds. Administracji i Finansów

Komisja ds. Kultury

Komisja ds. Infrastruktury i Środowiska

Komisja ds. Strategii Metropolii

Komisja ds. Społeczno-Gospodarczych

 

Zakres prac komisji obejmuje:

- spotkania konsultacyjne i informacyjne,

- rekomendacje na potrzeby decyzji podejmowanych przez Radę,

- organizację konferencji, szkoleń i warsztatów,

- organizację spotkań przeglądowych na temat projektów metropolitalnych,

- opiniowanie pomysłów Biura OMGGS,

- wymianę dobrych praktyk między członkami OMGGS,

- włączanie partnerów biznesowych, naukowych, pozarządowych i samorządowych w we współpracę.

 

 

29.06.2020

Badanie publiczności metropolitalnych domów kultury

Komisja ds. Kultury

Komisja ds. Kultury OMGGS zaprasza do udziału w ankiecie nt. potrzeb publiczności instytucji i domów kultury w metropolii. Badanie pokaże jakie wydarzenia są najbardziej popularne wśród naszych mieszkańców, czy wolą wydarzenia on-line czy „na żywo” i jak odnajdują się w reżimie sanitarnym po doświadczeniu pandemii covid-19. Każda z gmin, w której minimum 50 respondentów udzieli odpowiedzi w ankiecie, otrzyma indywidualny raport nt. kierunków działań.

Czytaj dalej
  • GIWK