Kim jesteśmy?

Aktualności

W ramach OMGGS działają komisje tematyczne, które skupiają przedstawicieli poszczególnych gmin – członków stowarzyszenia. Misją komisji jest rozwiązywanie lokalnych problemów na poziomie metropolitalnym, kreowanie współpracy między samorządami i biurem OMGGS, a także realizacja strategii metropolii. Komisje zajmują się tworzeniem wspólnych polityk metropolitalnych, a także wypracowywaniem standardów postępowania w zakresie administracji publicznej, opiniowaniem zmian prawnych, realizacją wspólnych projektów inwestycyjnych, planistycznych, kulturalnych czy edukacyjnych.

 

Przy OMGGS działa pięć komisji tematycznych:

Komisja ds. Administracji i Finansów

Komisja ds. Kultury

Komisja ds. Infrastruktury i Środowiska

Komisja ds. Strategii Metropolii

Komisja ds. Społeczno-Gospodarczych

 

Zakres prac komisji obejmuje:

- spotkania konsultacyjne i informacyjne,

- rekomendacje na potrzeby decyzji podejmowanych przez Radę,

- organizację konferencji, szkoleń i warsztatów,

- organizację spotkań przeglądowych na temat projektów metropolitalnych,

- opiniowanie pomysłów Biura OMGGS,

- wymianę dobrych praktyk między członkami OMGGS,

- włączanie partnerów biznesowych, naukowych, pozarządowych i samorządowych w we współpracę.

 

 

19.02.2020

Pomagamy samorządom zmniejszyć rachunki za prąd

Komisja ds. Infrastruktury i Środowiska

Ponad 1,1 mln złotych może zaoszczędzić 20 samorządów, które przystąpiły do projektu związanego ze zmniejszeniem rachunków za energię elektryczną, organizowanego przez Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot. Teraz do projektu mogą przystąpić kolejne miasta, gminy i powiaty. Wielomilionowe oszczędności samorządy mogą przeznaczyć na poprawę życia mieszkańców Metropolii.

Czytaj dalej
  • GIWK