Kim jesteśmy?

Aktualności

W ramach OMGGS działają komisje tematyczne, które skupiają przedstawicieli poszczególnych gmin – członków stowarzyszenia. Misją komisji jest rozwiązywanie lokalnych problemów na poziomie metropolitalnym, kreowanie współpracy między samorządami i biurem OMGGS, a także realizacja strategii metropolii. Komisje zajmują się tworzeniem wspólnych polityk metropolitalnych, a także wypracowywaniem standardów postępowania w zakresie administracji publicznej, opiniowaniem zmian prawnych, realizacją wspólnych projektów inwestycyjnych, planistycznych, kulturalnych czy edukacyjnych.

 

Przy OMGGS działa pięć komisji tematycznych:

Komisja ds. Administracji i Finansów

Komisja ds. Kultury

Komisja ds. Infrastruktury i Środowiska

Komisja ds. Strategii Metropolii

Komisja ds. Społeczno-Gospodarczych

 

Zakres prac komisji obejmuje:

- spotkania konsultacyjne i informacyjne,

- rekomendacje na potrzeby decyzji podejmowanych przez Radę,

- organizację konferencji, szkoleń i warsztatów,

- organizację spotkań przeglądowych na temat projektów metropolitalnych,

- opiniowanie pomysłów Biura OMGGS,

- wymianę dobrych praktyk między członkami OMGGS,

- włączanie partnerów biznesowych, naukowych, pozarządowych i samorządowych w we współpracę.

 

 

20.01.2014

Komisja GOM o wspólnych zakupach towarów i usług oraz dyscyplinie finansów publicznych

Komisja ds. Administracji i Finansów

W piątek 17 stycznia odbyło się pierwsze w tym roku posiedzenie Komisji ds. Administracji i Finansów Gdańskiego Obszaru Metropolitalnego. Podczas spotkania podsumowano realizację wspólnych zamówień członków GOM w 2014 r. oraz omówiono najistotniejsze kwestie w zakresie naruszenia dyscypliny finansów publicznych. Gośćmi komisji byli Roman Fandrejewski, Rzecznik Dyscypliny Finansów Publicznych, a także Marek Komorowski, dyrektor Biura Zamówień Publicznych Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Czytaj dalej
  • GIWK