aktualności
Druga edycja rowerowego rajdu dla klimatu już za nami!
450 rowerzystów pokonało dystans 100 lub 250 km. Wszystko po to, by zwrócić uwagę na stale postępujące zmiany klimatu. Osoby towarzyszące uczestnikom przejazdu spędziły czas w miasteczku festiwalowym. Rajd Climate Classic Gdańsk odbył się pod patronatem projektu MEVO i OMGGS.
Wybierasz rower - pomagasz planecie
Rajdy Climate Classic są organizowane przez fundację Cycling 4 Climate na terenie całej Europy. Ich głównym założeniem jest zwrócenie uwagi społeczeństwa na negatywne skutki zmian klimatycznych. Każdy z uczestników przejazdu mógł obliczyć swój ślad węglowy i złożyć zobowiązanie do jego redukcji.
- Wierzymy w to, że przez udział w rajdzie i zorganizowanie tego wydarzenia część osób zmieni swoje nawyki i zrobi coś dobrego dla klimatu. W przyszłości jeszcze bardziej chcemy podnieść sobie klimatyczną poprzeczkę - informuje Dominik Piotrowski, jeden z organizatorów rajdu Climate Classic.
Organizatorzy zadbali o to, by wyprodukować jak najmniej odpadów. W trakcie rajdu nie pojawiły się jednorazowe naczynia, ani plastikowe czy szklane butelki. Wodę do picia zapewniono z hydrantu. Uczestnicy przejazdu mogli wykorzystać zeszłoroczne pakiety startowe.
-Cieszymy się, że do naszego grona dołączyło tak dużo partnerów, dla których klimat ma znaczenie, jak np. MEVO. Sami przyjechaliśmy do Gdańska z Belgii na rowerach chcąc ograniczyć ślad węglowy całego wydarzenia - informuje Dominik Gajerski - jeden z organizatorów rajdu Climate Classic.
MEVO w miasteczku rowerowym
W miasteczku festiwalowym powstało stoisko MEVO. Rowerzyści i ich osoby towarzyszące mogli porozmawiać o systemie roweru metropolitalnego. Uczestnicy wydarzenia dowiedzieli się więcej m.in. o rowerach ze wspomaganiem elektrycznym. Na odwiedzających stoisko czekały koszulki i worki promocyjne, dzwonki do roweru oraz woda i owoce.
Patronem honorowym rajdu był Mieczysław Struk, Marszałek województwa pomorskiego. Rajd był także wspierany przez Miasto Gdańsk. Partnerem merytorycznym był Carbon Footprint Foundation. Partnerami strategicznymi byli Polskie i Europejskie Stowarzyszenie Energii Wiatrowej (WindEurope) oraz InPost.
Fot. K. Kędzior
Zobacz także:
>>>Na dwóch kółkach ku lepszej przyszłości – rozmowa z Małgorzatą Gołębiewską i Piotrem Rapaczem