aktualności
Klienci ocenili pracę urzędników. Całkiem nieźle
By załatwić sprawę w urzędzie miejskim, w 72 proc. przypadków wystarczy jedna wizyta. W urzędzie gminy – jest tak w 69 proc. przypadków, a w starostwie powiatowym – w 53 proc. przypadków. M.in. takie wnioski płyną z badania 30 urzędów z terenu Gdańskiego Obszaru Metropolitalnego.
Badaniem zostało objętych 20 urzędów gminnych, 5 miejskich i 5 powiatowych. Klienci odwiedzający urzędy byli pytani nie tylko o sukces w załatwieniu sprawy, ale także kompetencje urzędników, czy ich kulturę osobistą.
Jak wypadły te kwestie? 78 proc. klientów urzędów miejskich oceniło kompetencje urzędników na poziomie bardzo dobrym (a 17 proc. dobrym). W starostwach powiatowych ocen bardzo dobrych było 52 proc. (ocen dobrych - 38 proc.).
Natomiast suma ocen dobrych i bardzo dobrych we wszystkich typach urzędów sięga lub przekracza 90 proc.
Interesująco wypadają sugestie klientów, co należałoby zmienić, by usprawnić obsługę. Najwięcej osób – 15 proc. – chciałaby zmniejszenia kolejek. 13 proc. oczekuje zmiany godzin urzędowania, 8 proc. klientów sugeruje przebudowę siedziby urzędu, by poprawić jego funkcjonalność.
Szczegółowe wyniki w tych kategoriach znajdują się z załączonej prezentacji.
Badanie zostało przeprowadzone w ramach projektu Metropolitalna Platforma Wymiany Praktyk Samorządowych, realizowanego przez stowarzyszenie Gdański Obszar Metropolitalny oraz Polską Unię Mobilności Aktywnej.
We wrześniu znane będą wyniki drugiej części badania, prowadzonego już poza urzędami. Ankieterzy pytali w nim mieszkańców Gdańskiego Obszaru Metropolitalnego o to, jak oceniają jakość usług publicznych (np. stan dróg, chodników, dostępność wydarzeń kulturalnych).