Metropolitalne wiadomości

aktualności

Pierwsze rowery elektryczne Mevo 2.0 w Gdańsku

Do Gdańska dotarła pierwsza partia elektrycznych rowerów systemu Mevo 2.0. Na miejscu są już wszystkie jednoślady tradycyjne. Rowery magazynowane są w obiekcie przy ul. Reja w Gdańsku. Tu też wkrótce dostarczone zostaną kolejne partie - w sumie będzie to 4099 rowerów, w tym ponad 3 tysiące z napędem elektrycznym. 8 kwietnia rozpocznie się test wewnętrzny systemu roweru metropolitalnego.

Umowa z nowym wykonawcą Mevo, czyli hiszpańską firmą City Bike Global,  została podpisana 8 lutego ub. roku w Gdańsku. Operator na początku tego roku zobowiązał się, że cała flota Mevo 2.0 będzie fabrycznie nowa. Mimo technicznej możliwości uruchomienia starych rowerów, firma z Barcelony zdecydowała się na rozpoczęcie systemu z całkowicie nową flotą. Rowery z poprzedniej wersji zostały sprzedane, 200 sztuk trafiło do urzędników z gmin Obszaru Metropolitalnego, którzy korzystać z nich będą w ramach służbowych obowiązków.

Obecnie do Gdańska dotarło już 1000 rowerów tradycyjnych i pierwsza partia (84 sztuki) elektrycznych - kolejne transporty zaplanowane są na ten tydzień. Wszystkie rowery są fabrycznie nowe; cała nowa flota jest kolorze malinowym.  Rowery magazynowane są w obiekcie przy ul. Reja w Gdańsku, w którym m.in. trwa oznakowane logotypami.

W miastach widoczna jest już renowacja stacji postojowych oraz montaż małych totemów w nowej odsłonie. Wyznaczone są prawie wszystkie stacje ładowania baterii, które są obecnie montowane. Równolegle prowadzone są prace nad udoskonaleniem działania aplikacji mobilnej, strony internetowej i wszelkimi aspektami technicznymi dotyczącymi obsługi systemu Mevo. 8 kwietnia rozpocznie się test wewnętrzny systemu Mevo 2.0. Sprawdzone zostaną wszystkie stacje postoju, punkty ładowania, punkty serwisowe,działanie aplikacji oraz rowery, w tym m.in. wydajność roweru elektrycznego, który przy w pełni naładowanej baterii powinien przejechać 100 km.

Gdy przeprowadzone testy zakończą się sukcesem, początkowo do nieodpłatnego testowania (opłata manipulacyjna 1 grosz) przez mieszkańców zostanie udostępnione 50% floty rowerowej. Następnie, gdy wszystko będzie funkcjonowało w sposób należyty i nieprzerwany, na ulice metropolii wyruszy cała flota rowerów klasycznych oraz ze wspomaganiem elektrycznym.

  • GIWK