Metropolitalne wiadomości

aktualności

Startuje budowa drugiego węzła przesiadkowego w Rumi

Rozpoczynają się prace budowalne węzła integracyjnego w Rumi. W połowie przyszłego roku poznamy efekty zmian okolic stacji kolejowej i pętli autobusowej przy ulicy Starowiejskiej. Wartość inwestycji to około 12 milionów złotych. To drugie po Rumi Janowie metropolitalne centrum przesiadkowe budowane w mieście. 
 

Na zdjęciu: zdjęcie z lotu ptaka obrazujące obszar inwestycji, fot. rumia.obliview.com
 

W ramach prac planowana jest między innymi budowa ścieżki rowerowej na odcinku od dworca w Rumi do ul. Abrahama, przebudowa ronda uniemożliwiającego zjazd na parking Castoramy, modernizacja pętli autobusowej, remont zdegradowanych nawierzchni, wymiana wiat przystankowych, stworzenie parkingu przy ul. Towarowej, montaż elementów małej architektury oraz urządzenie terenów zielonych. Umowa z wykonawcą, którym jest gdyńska firma MTM S.A., została podpisana pod koniec kwietnia. 

To ciąg dalszy zadania „Budowa węzłów integracyjnych w Rumi wraz z trasami dojazdowymi”. Kończymy prace w Janowie, nadszedł więc czas, by zabrać się za węzeł Rumia – mówi Ariel Sinicki, wiceburmistrz Rumi do spraw inwestycji. – Jest to duża inwestycja polegająca na modernizacji parkingu po drugiej stronie torów, przebudowie ronda zawierającego błędy komunikacyjne oraz wymianie kilkudziesięcioletnich nawierzchni asfaltowych na ulicy Starowiejskiej. Powstaną też nowe wiaty autobusowe i bitumiczne ścieżki rowerowe. Celem tej inwestycji jest lepsze skomunikowanie różnych środków lokomocji: rowerów, samochodów i autobusów, aby mieszkańcy mogli się sprawnie przesiadać do SKM-ki. Komunikacja zbiorowa jest bardziej ekonomiczna, bardziej ekologiczna, a przede wszystkim nie generuje korków, na które wszyscy narzekamy. My, jako miasto, przebudowujemy infrastrukturę mieszczącą się na naszym terenie, ale równolegle naciskamy na PKP, aby jak najszybciej zrealizowało swoją część węzła integracyjnego, czyli: tunel, perony i windy – podkreśla.

Prace budowlane rozpoczęły się 9 sierpnia br. i potrwają do marca przyszłego roku. Władze miasta przygotowują wspólnie z wykonawcą taki plan tymczasowej organizacji ruchu, aby roboty drogowe były jak najmniej uciążliwe dla kierowców i pasażerów komunikacji zbiorowej.
 


Na zdjęciu: układ drogowy, który zostanie zmodernizowany


Na terenie OMGGS powstaje łącznie 26 węzłów przesiadkowych. Wartość wszystkich projektów to ponad 750 mln zł, w tym 330 mln zł stanowi wkład Unii Europejskiej.

 

Źródło: https://rumia.eu/

 

  • GIWK